Barnlediga

Klockan hade precis slagit efter 17:00 när vi rullade upp för backen till svärföräldrarnas hus. Tjejerna var så lyckliga över att få sova hos farmor och farfar över natten. Jag hann knappt stanna bilen innan tjejerna var på väg ut för att kramas med farfar, som precis satt in hundarna i bilen. 

Tjejerna pussade och kramade oss god natt och vi åkte iväg. Middag på Tuna Park och sen en runda i det lugna tillsammans. Det var länge sen det bara var han och jag. Men vi fick med oss det vi skulle och rörde oss sen hemåt. Det nalkades visst hockey på tv ikväll så där hamnade vi. I soffan. Läsk och lite bilar.. Mer behövs inte!

 
Men jag är trött på hockeyn just nu. För min del är den över, då har jag absolut ingen lust att se på det. Men jag känner hur tröttheten kommer smygandes väldigt fort. Jag lär garanterat sova innan klockan är 21. Om jag känner mig själv rätt. Det blir lätt så när man kliver upp väldigt tidigt varje dag (klockan står på 05.15). Då är det svårt att bryta det för en kväll genom att försöka vara uppe länge. För det lär sluta med att jag sitter uppe i soffan imorgon kanske redan innan klockan 07.00 och dricker kaffe och saknar barnen. Kan hända..

Vi är inte så duktiga på att vara barnlediga. Speciellt när vi inte har några planer för vår barnledighet. Då kanske vanlig sömn (vanlig sömn för oss är kansk 21:45-05:15) är det som behövs helt enkelt. Behöver ju inte stressa upp imorgon och ta några tjejer till träning och sådär. En lugn frukost och kunna göra sig i ordning innan vi hämtar hem tjejerna. Bara det är skönt tycker jag!
 

Kommentera här: