Det positiva med att jobba halvtid

Måste ju vara att man ändå ska hem när skolan ringer och meddelar att Vilja inte mår bra.
Eller mår bra gör hon ju. Hon är bara lite skadad från gårdagens lek med några vänner. Då hon tyvärr ramlade och slog sig över revbenen. Blåmärke och svullnad. Och väldigt ont.

 
Så lagom när jag styrde arbetsbilen mot garaget för att avsluta min dag så ringde Viljas lärare. Då hade Vilja hunnit varit hos skolsköterskan och fått en alvedon. Även skolsköterskan hade tyckt att det kanske skulle kollas upp lite.
Så när vi kom hem från skolan så ringde jag 1177. Fick prata med en riktigt bra sköterska som tyckte att vi skulle ringa vårdcentralen först, så får vårdcentralen göra en bedömning ifall Vilja behöver en röntgen. Så jag ringde vårdcentralen och blir uppringd 16.20 (!!!) Så om vi ens får någon tid idag vet jag ju inte såklart. 

Nu ligger hon i soffan och tittar på tv. Längre promenader (då de tog en längre promenad med skolan i förmiddags) gör riktigt ont, så hon lär nog inte göra många knop här hemma idag inte. Så jag passade på att dra ut hennes sängkläder en stund. Lite vädring och tvätt så blir det nog skönt för henne att krypa till sängs ikväll!

Jag hämtar hem de andra två om drygt en timme. Så kommer mamma hit direkt efter jobbet ifall vi får tid till en läkare. Maken stannar kvar på jobbet då han har träning 16:45 idag. Cykling såklart. Så han kommer hem senare!

Men nu ska jag fortsätta slösurfa lite grann. 
 
1 marianne cargus:

skriven

Aj då stackare, barn är ju mjuka så förhoppningsvis är inga revben brutna.

Jag tycker det är varje vuxens ansvar att fostra barnen, men förstår om man inte gör det när föräldrarna har ansra åsikter om vad som är tillåtet.

2 Bea:

skriven

Hoppas dottern kryar på sig och att det strax går över <3
Aldrig roligt då barnen har ont :(

Kommentera här: