Ett gott lunchsällskap

Idag mötte jag upp min älskade vän Sanna för en lunchdejt. Som jag har längtat efter denna dag!
Jag var sugen på asiatiskt av något slag, så det fick bli Chop Chop. Och smart nog så kom vi dit tidigt, redan 11:30, men äter man frukost tidigt (läs havregrynsgröt klockan 05:30) så är man hungrig på lunch tidigt.

Och vi åt och pratade. PRatade om allt mellan himmel och jord. Bara så där härligt avslappnat. Inga krav eller något. Det liksom bara va på något vis. Skönt och behövligt för min del.
Att det var det lilla som behövdes idag bara. En lunch med underbart sällskap.

Sen åkte hon för att hämta sonen på förskolan och jag passade på att handla lite innan jag hämtade hem två av tre barn. Meja hade sin sånggrupp idag ås hon blev hämtad av maken senare. 

Hemma flöt ju eftermiddagen på som vanligt. Matlagning, disk och tvätt.
Jag har dock legat och läst en stund på soffan. Nu är det hockey på tv så jag gav upp läsningen just nu. Får fortsätta sen när sängen lockar..

Imorgon är det fredag och vi går på ledighet. Hade tänkt slutat tidigare imorgon, men vet inte hur det blir så jag ska se över vattningen på alla planteringar häromkring. Det tar ju sin lilla tid så jag får se när jag får checka ut imorgon helt enkelt!

Nu är det dags att plocka ur linserna.. Trevlig kväll kära läsare!
 

Kommentera här: