Innan torget vaknar till liv

Idag gick det faktiskt ganska lätt att ta sig upp ur sängen. Hann ju till och med platta håret innan jag tog mig iväg till jobbet. Först släppte jag av Vilja och Meja utanför skolan så de kunde springa in till fritids 06.15 sen var det raka vägen ner till jobbet för att hinna byta om och vara redo 06.25. Jag hade fått arbetsorder redan igår så jag visste redan vad jag skulle göra.

 
In i bilen för att blåsa igång den. Backa ur garaget för att koppla på vattenkärran. Och sen iväg..

Iväg för att vatta blommorna på torget innan alla vaknar. För att minst störa alla som pendlar med bussarna. Och slippa störa i trafiken när alla föräldrar ska skjutsa sina barn till skolan. 

 
Det gick bra att vattna. Men det var kallt idag. Som tur är så har jag fortfarande kvar underställ och vinterskorna på. Det gäller att svettas in våren har jag hört. Händer blev kalla i och med att några blommor var upplockade från sin plats och jag fick sätta tillbaka. Då blev det kallt när jag fick skölja av handskarna från all jord. Men alla blommor som jag skulle vattna var klara innan frukost.

Sen gick musetn ur mig på något vis. Jag hjälpte Peter med att limma de sista ramarna i verkstan. Imorgon ska de ut. Spännande. Roligt dessutom att jag får vara med att sätta upp dem. Jag som ändå "slitit" med det de senaste arbetsdagarna. Att få vara med på den sista toutchen liksom. 

Väl hemma igen åt jag min matlåda som maken gjorde. Dock tror han att jag äter mer än jag gör. Sen somnade jag faktiskt. Det var skönt. Att få sova i 1 timme och 20 minuter är helt okej mitt på dagen ibland. Men nu dricker jag en kopp kaffe innan jag ska iväg och hämta barnen. Sen blir det matlagning för min del idag. 

Jag hoppas att ni kära läsare har haft en fin dag fram tills nu. Och att den såklart fortsätter vara fin för er!
 

Kommentera här: