Konfirmation och nya jackor

Idag var det dags för makens kusins son att konfirmeras. Jag ocg tjejerna gjorde oss i ordning, vilket tar en stund när man är fyra tjejer i ett hushåll. Men vi var ju klara i tid och trots att vi fick parkera en bit bort från kyrkan så hade vi ändå gott om tid på oss. Varför finns det sällan bra parkeringsmöjligheter vid kyrkor och skolor? 

Själva mässan tog lite drygt 1,5 timme. Gjorde det verkligen den när jag själv konfirmerades? Jag minns inte, det är ju trots allt näta 16 år sen jag gjorde det. Jag fick till och med Vilja och Meja att ta nattvarden, Ninja tog bara brödet - ville absolut inte doppa i det alkoholfria vinet. Men hela familjen gick ju fram i alla fall. 

Efter.. Vädret blev väldigt kyligt. Blåsigt men solen ville ändå skina igenom. Passade på att ta kort på tjejern vid kyrkans ena sidodörr på långsidan när vi gick mot bilen. Kallt och solen i ögonen så blev ju inte bilden så jätte fin, men tjejerna är fina!

 
I sina nya tunna jackor från Ellos (adlink) som jag fyndade på rean, kom i veckan. Så kalas-jackor får vi kalla dem så länge då tjejerna annars bara har skaljackor, inte alls fint när det nalkas kalas och liknande saker. Det var ändå ett tag sen jag fyndade på Ellos. Det går i vågor., det där med att fynda.

Vi fikade efteråt i en hyrd lokal med Rickards släktingar och hade det väldigt trevligt. Det är ju bra synd att man inte träffas allt för ofta tyvärr. Tjejerna lekte med sina kusiner och makens kusinbarn. Älskar att de leker så bra ihop. 

Nu är maken iväg på fotboll på Tunavallen. AFC mot Halmstad tror jag det var. Jag och tjejerna försöker roas oss är hemma. Något ätbart ska vi få till också. Sen tar vi kväll. Arbetsveckan knackar på..
 
1 Days by Johanna:

skriven

Fina flickor och fina jackor :) Eller hur, kyrkan om något ställe borde ha bra parkeringsmöjligheter då de rymmer mycket. likdant skolor,!

Igår hade vi solsken hela dagen, idag lite allt möjligt väder. Mest sol, sedn moln, lite regn och hagel och åska, när vi gick in för äta kom massa hagel och sedan uppehåll igen och nu sol.

Kommentera här: