Nattbussen hem

Sista jag var ute på krogen och dansade var faktiskt på min möhippa. December 2010. Sedan dess har jag haft lugna utekvällar på någon lugnare uteställe. Något glas vin och sen hem ungefär. Men igår var det dags för mig att få dansa av mig lite. Så jag mötte upp Anni och Issa hemma hos Issa strax efter klockan 20.30 (hade varit på avtackning på jobbet innan) och vi satt hemma hos henne och snacka om allt mellan himmel och jord, som man gör när man bara är tre tjejer sådär vid ett köksbord och goda drycker.

Sen hamnade vi på Biff & Grill, tydligen det nya utestället där man dansar och har väldigt trevligt. Och jag hade trevligt. Riktigt trevligt. Att jag sen fick ta nattbussen hem (när gjorde man det sist liksom?) gjorde mig inget, för hem kom jag ju. 

 
Kröp ner i sängen hos maken halv tre i natt och blev väckt av hela familjen klockan åtta. Då va minsann frukosten framdukad och kaffet var klart. Jag var nog inte riktigt människa då, men efter frukosten fick jag kypa ner i sängen en stund till.

 
Dusch och mera kaffe så känner jag mig nästan på topp. Lite små seg, men det hade jag kunnat vara i vilket fall som helst. Nu kanske det inte ska gå 6 år innan jag dansar ute på stan igen, men det lär nog dröja några helger till i alla fall. Men det var trevligt, riktigt trevligt!

Nu ska jag bara ta det lite lugnt med barnen i väntan på att maken kommer hem igen. Då ska vi gå över till skolan, där vårt fastighetsbolag arrangerar något som förr boende i området.
Ha en fin lördag kära ni!
 

1 Netti Starby:

skriven

Vad kul att ni var ute och dansade igår och ha en fortsatt mysig dag! <3 Kramis

Kommentera här: