Nordiska trädgårdar

Idag var vi ett par stycken som var iväg på studiebesök med jobbet.
7 kollegor åkte upp till trädgårdsmässan i Stockholm / Älvsjö

 
För min del var det första gången jag var iväg på mässan så jag var lite förväntansfull.
Men om jag blev så imponerad vet jag inte. Det första vi möttes av när vi kom in var nämligen spabad. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig direkt. Inte jobbrelaterat i alla fall. Och dessutom hade de en väldigt stor yta att vara på och ett antal olika modeller och storlekar på spabaden. Sen följde vi strömmen och hamnade bland massa inredningsdetaljer. En hel del för trädgården förvisso, men nja. Inte heller något jag blev direkt imponerad över. Dock fastnade jag för ull-lockar. Så jag köpte en påse med vitt och en påse med grått. Det kommer bli snyggt här hemma sen. Hoppas jag på i alla fall.

 
Det var en hel del folk där idag, trots att de var en torsdag och jag kunde tro att folk inte skulle hitta dit redan idag. Men så var det ju inte. Många var där idag och efter lunchen blev det allt trängre i stråken mellan de olika montrarna. Tråkigt. Men i och för sig roligt med en välbesökt mässa.


Vi rundade av genom att köpa fröer. Jag fick hjälp i en monter då jag hade ett kort på en blomma från min trädgård förra året. De fick jag tyvärr i en frö-mix och den påsen är borta (brukar annars vara duktig på att tejpa upp påsarna på insidan av dörren till mitt lilla pysselskåp, men inte denna gång..) Så jag visste ju inte vad den hette. Men en kvinna från ett annat land fick titta en stund på bilden och kunde se att den hette Clarkia. Men tyvärr hade de inte just den färgen, utan en ljusare. Jag tog två frö-påsar för att chansa. Kanske den blir fin den också. Det är ju något tjejerna får plantera så snart jag fått i ordning på rabatten här hemma.

(dagens fynd)

Det sista jag köpte var två krukor med Blåsvingel. Det är tänkt att jag ska ha den som utfyllad i mina entrékrukor på min uteplats. Den är grön året runt och passar sig därför bra som utfyllad. Då behöver jag bara byta säsongens blommor efter tid. Sånt gillar jag. Snyggt men smidigt!

Vi rundade av på mässan vid halv två för att slippa trafiken och hinna hem innan vi slutade för dagen. Kan lova att det var skönt att sätta sig i bilen. Mina fötter värker, så maken lär få massera dem ikväll sen!

Summan av mässan för min del.. Jag fick ingen wow-upplevelse där direkt. Något jag tycker är tråkigt då jag såg fram emot den så mycket. Visst så hade de mycket fint, men det mesta låg en bit utanför min "förnärvande" budget för min trädgård. Den måste nog justeras lite först, budgeten alltså ;)
Jag är ändå nöjd över att jag fick åka dit. Suga på lite inspiration, inte för att det blev något arbetsrelaterat för min del direkt. Men till min egna lilla plats fick jag lite tips och idéer. 

Nu får jag dock sätta lite fart om jag ska hinna med allt jag tänkt innan tiden för ute är inne.
 
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Härligt att mässan gav lite inspiration i alla fall, även om den inte riktigt levde upp till förväntningarna :)

2 Days by Johanna:

skriven

Kul med mässa, synd den inte levde upp riktigt men skönt med lite fynd iaf. det där gröna du köpte skulle jag med behöva ha i mina krukor :)

3 Hanna Karlsson:

skriven

Kul med mässa men synd att den inte motsvarade förväntningarna!

Kommentera här: