Trädgårdsfix

Eftersom maken skulle vara iväg och jobba större delen av dagen så bestämde jag mig för att ha lite trädgårdsfix medan tjejerna ändå var ute och lekte. Så redan vid halv tio var jag ute och började. Slipade av två av mina ganmla krukor då de inte var av samma färg men samma storlek. Igår köpte maken sprayfärg till mig i en grå nyans. Konstigt nog har jag fastnat för grått på min uteplats.


Så en vända med färgen idag. Det blir nog dock en vända färg i morgon också. Sen är jag nog nöjd. Tyckte att efter första varvet färg så är jag väldigt nöjd ändå. Kommer ju bil riktigt snyggt när jag väl får börja planttera i dem!

Tjejerna gick hem till mormor en stund för att leka med Devin. Då passade jag på att åka iväg och handla lite blommor till blomlådorna som hänger på staketet. Så lila penséer fick det bli där för stunden. Får dock se hur länge de håller med tanke på att grannens katter sitter gärna där och håller på. 

Dessutom passade jag på att göda gräsmattan idag också. I och med att den har börja växa och blivit mer grön så kan jag lika bra påbörja årets gödning. I alla fall enligt min kollega. Det blir nog en fin gräsmatta i år också!

1 Days by Johanna:

skriven

Låter som en härlig dag :)

Kommentera här: