Vatten och mera vatten

Idag var det dags att se över vattningen av alla planteringar på jobbet. Så jag backade ut bilen och skulle till att fylla upp tanken med vatten, men då var vattenslangen upptagen av andra kollegor. Så med en tredjedel fylld tank på släp körde jag iväg och började vattna istället. 

 
Idag hade jag båra mina kollegors område att vattna, vilket jag inte behövt förut så jag kände mig en aningen stressad över att hinna med allt innan jag skulle sluta för dagen. Började i våran stora rondell. Det tar en stund och vattna dem. Och sen vidare och vidare. Lagom till frukost fick jag fylla tanken. Och det tar ju ungefär 20 minuter att fylla upp den. Sen iväg och hämta gasol med en kollega så han kunde utföra sitt jobb för dagen. OCh sen fortsätta vattna. 

Jag slutade inte klockan 11 idag. Istället checkade jag ut klockan 11:50. Men jag hann med alla planteringar och det kändes skönt att få göra ett avslut och inte liksom lämnade det kvar. För mina andra kollegor går ju hem 12.50 så det var ju inte mycket tid för dem heller i så fall. Men klar blev jag och jag stupade rakt i säng när jag kom hem. Helt totalt slutkörd. 

När jag sen tog mig upp efter klockan två ungefär så hade det ju börjat regna. Inte så mycket men lite. Sen dess har det regnat. Lite men ändå regn så man blir blöt.
Så dagens stressande jobb kändes ju sådär. Men, en vanlig stor kruka ute med våra planteringar kräver så mycket mer vatten än det lilla som kommer från regnet. Så min vattning var ju inte förgäves direkt.

Men hur som.. När jag tog mig upp så åkte jag till Blomsterlandet för att köpa lite blommor till mina krukor på min uteplats. Men nu är jag ju inte alls sugen på att plantera dem då det fortfarande kommer regn. Bara att klä på sig varmt och bege sig ut. (Är i alla fall glad att solen sken hela förmiddagen då jag vattnade..)

Sen måste jag ju såklart vattna mina egna blommor också. Vatten och mera vatten.
 

Kommentera här: