Ytterligare ett avslut denna vecka

Idag kom det där efterlängtade samtalet. Det där samtalet som jag längtat efter så himla länge. Säkert sen mars förra året. Men äntligen. Idag kom det och jag kunde grina av glädje. Typ! Jag blev i alla fall överlycklig.

Jag sätter ytterligare ett slut till på denna avslutningsvecka. Och det fick avsluta med en middag som jobbet bjöd på. Min enhet tillsammans med enheten jag faktiskt jobbade på innan, fick en 3-rätters middag på hotell Elite. Då vi är enheter som kommer att splittras i och med sammanslagningen med Eskilstuna. Eftersom min enhet är tre enheter i samma enhet så är vår sista arbetsdag tillsammans som enhet imorgon. Sen kommer ju vi förhoppningsvis att få jobba med varandra året ut i och med det är vårt kalasår. Men det visar sig hur det blir för oss!

 
Jag är mätt så magen står åt alldeles för många håll just nu. Kom i och för sig hem för ungefär en timme sen. Jag körde så det fick bli en nykter middag för min del. Annars så är ju baren där väldigt trevlig. 

Fast väl hemma. Då korkade jag upp flaskan och skålade med min kära make. Att dte där efterlängtade samtalet kom idag. Även om avslutet inte sker idag, så gör det det imorgon. Det är nog dessutom den enda anledningen till att jag går till jobbet imorgon. Nästan! Har lite annat att göra också innan jag beger mig hem imorgon!

 
Drickbart vet jag inte om jag ansåg att detta var. Men nu har jag ju testat det och kan välja bort det nästa gång något alkoholhaltigt ska inhandlas. Skålen med maken var det viktigaste! 

Hur som. Avslutningsveckan fortsätter imorgon. Då blir det ett till avslut. Så egentligen två avslut för min del.
Det blir bra det!
 
1 Netti Starby:

skriven

Vad härligt att ni fick samtalet som var väntat och ha en fortsatt mysig kväll! <3 Kramis

2 Days by Johanna:

skriven

oh jag blir så nyfiken på alla dina avslut :)

Ja ibland är det ju så det är en som har svårare. Erik och jag behövs båda två på våra jobb, det gör ju alla, men ja så försöker dela på det, men ibland är Erik iväg uppåt landet så då får jag vabba :) Eller jag jobbar kort dag, då är det bättre jag vabbar :)

Hugo är som tur var inte mycket sjuk, så det har inte blivit så många vabbdagar ännu.

Kommentera här: