Biblioteket Kvarnen i Torshälla

Just nu är vi inne i en läsperiod här hemma. Tjejerna läser 10 minuter varje dag. Så jag får med andra ord lyssna på när barnen läser i 30 minuter. Det är riktigt härligt! Men och andra sidan så tryter det bland våra böcker och jag bestämde redan igår att vi skulle till biblioteket idag.

Så jag hämtade Meja och Ninja redan strax innan två och åkte direkt till biblioteket Kvarnen här i Torshälla där vi bor. Tjejerna älskar att åka dit. Kryper snabbt ner i lässoffan och väntar på att jag plockat fram en bok för att läsa.

 
Idag blev det ett kapitell ur Pelle Svanslös i Amerika. Tjejerna vet inte riktigt något om Pelle Svanslös sådär. Så då är det lite roligare att läsa. De lyssnar lite bättre då. 

Rickard kom förbi då jag ringde honom i ren panik ungefär. Min bil visade en varning för oljan när jag rullade ner för parkeringen på biblioteket. Så han kom och fixade det. Därav fick jag en bild på oss alla fyra i lässoffan. Så härligt så!


Vi lånade hem tre böcker. De får vi ha tills den 27 september. Då blir det ett nytt besök. För i höst ska vi läsa massor. Meja har behov av lite extra läsning och Ninja är ju alldeles färsk på läsningen. 
 
1 Hanna Karlsson:

skriven

Vad mysigt att läsa tillsammans!

Kommentera här: