En sväng till parken och ner på stan

Ninja bad om att få åka till lekparken där man kan åka på en cykel runt. De hade tydligen varit är med Rickard tidigare och dit ville hon minsann. Och då får jag lyda. 
Med andra ord så hamnade vi i Rothoffsparken för lek en stund innan lunchen. Men själva cykel-leksaken fanns ju inte kvar tyvärr, men Ninja roade sig riktigt bra ändå!

 
Kompisgunga är ju uppskattat, förutom att Meja var för lång och fick dra upp benen så pass mycket att hon tröttnade på att gunga. Men en hängmatta kunde de ju alltid dela på också. 

 
 
Ninja älskar studsmattan. Den är ju liten, så bara en kan hoppa åt gången och med bra väder så är det massor med folk så det blev ju en del väntetid på den där lilla studsmattan.



Själv satt jag i halvskuggan och tittade på hur barnen lekte så fint ihop. Och samtidigt tillsammans med andra barn på lekplatsen.

 
När vi gick till bilen igen så passade vi på att njuta av alla blommor också. Min favorit Röd rudbeckia stod så himla ståtligt. Tycker det är så fint när blommorna är uppdelade i Rothoffsparken. Så man får njuta av blommorna var för sig. Till nästa år ska jag ha Röd rudbeckia hemma. 

Vi tog oss ner på stan för att äta lunch. Men vi passade på att gå in på BR och kika lite. Ninja pekade både p ådet ena och det andra om vad hon önskade sig i present. Snart fyller hon ju trots allt 6 år och då blir ju önskelistan väldigt lång. 

 

Vi rundade av med en lunch på Burger King. Inget jag egentligen var sugen på, men kändes så dumt att åka hem för att äta när vi ändå skulle till ishallen igen. Men tjejerna var ju såklart nöjda över att äta på stan.

 
Nu är vi i ishallen igen. Jag håller mig i cafeterian med en varm kopp kaffe medan Ninja och Meja tittar på ispasset. Det här med att släpa med vinterjacka orkar jag inte göra ännu och i och med att varken Meja eller Ninja sitter stilla så kan de gott och väl ha skaljacka, men Ninja tog sin softshell-overall. 
Ispasset är slut om en halvtimme. Då blir det dusch för Viljas del och sen avfärd till Södertälje!
 
1 Days by Johanna:

skriven

åh så härligt!

Nej det blir ju såklart inte så hygienist att han alltid bajsa i soffan, så det kan man ju förstå. Men att göra det efter 1 dag, efter 8veckors ledigt känns fel. Hoppas så någon av hans pedagoger är där imorgon så vi kan reda ut detta.

2 Days by Johanna:

skriven

Ja augusti bjuder på bra väder tycker jag, sedan jag börja jobbat har det varit fint och varmt, utom lördagen, då var det lite sådär-

Svar: Skulle väl aldrig skrivit så igår.. Idag regnar det här hemma :(
Marie

Kommentera här: