Fest, vänner och en skön promenad

Gårdagen. Något jag verkligen behövde. Att få klä upp mig och bege mig iväg till underbara vänner på fest. När hände det senast liksom?!

 
Jag och Rickard fick skjuts ut till Carro och Stefan av Pierre. Han hämtade upp oss strax efter klockan 16. Maten var beräknad att serveras klockan 17. Det var massor med folk hos värdparet och en alldeles härlig stämning.

 
God mat, skratt, rosévin, cider. Dans på pooldäcket och för att avsluta kvällen med ett dopp i spa-badet med grabbarna. Det var precis vad jag behövde! Vi fick skjuts hem av Rickards pappa strax efter midnatt. 

 
Vaknade upp strax efter åtta. Men drog mig i sängen till halv tio. Vi hade bestämt oss för att äta en brunch på Florapaviljongen innan tjejerna skulle komma hem från farmor och farfar. Det var en skön pormenad dit. Och sen passade vi på att ta en omväg hem så det blev en längre promenad. Undra varför jag är så dålig på att promenera i min egna lilla stad. Den är ju så himla fin faktiskt!

Det kom hem tre lyckliga tjejer vid lunch som hade hade det alldeles underbart hos farmor och farfar. De blir så härligt bortskämda. Idag, innan de kom hem, så fick de följa med till stallen och hälsa på hästen. Det är lycka för dem! Att rasta hundarna i Kjula-skogen; är lycka för dem. All tid med farmor och farfar är lycka!

Meja är iväg på kalas. Hon ska dock hämtas om en kvart ungefär. Vi andra har bara tagit det lite lugnt här hemma. Det var nog precis vad jag behövde. För jag erkänner att jag har lite smått huvudvärk idag. Men det är det helt klart värt efter gårdagen!

Nu skriva inköpslista; veckohandling står ju på schemat som vanligt på söndagar!
 
1 M:

skriven

Det låter som att du hade en bra kväll. Man behöver såna stunder för att ladda batterierna. Jag har upptäckt att det finns olika sorters energi att ladda batterierna med.

2 Bea:

skriven

Så roligt för dig ☺️ Och snyggt klädd!
Här har vi varit och veckohandlat åxå. Brukar ha skolmatsedeln bredvid, så inte lunch och middag blir samma... Men sonen ska gå till Campus och äta lunch hädanefter, då hans lilla gymnasieskola inte har matsal. Och vi har inte deras matlista än, men tvivlar att det lagas lika som våra middagar. Även om så är fallet så är det inte hela världen. Nästa vecka vet vi nog mer och var vi kan hitta deras matlista 😎

3 Days by Johanna:

skriven

åh låter som en härlig fest och så fin du var/är :)

Ja vi var alla överens om att vi skulle bli bättre på ha lite aw! :) Som vi sa det är så lätt och göra det, ingen behöver fixa så mycket innan! Tråkigt dina är lite trist på det :(

Jag vill ju plantera blommor som kommer år efter år, är så kass på allt sånt. :(

Kommentera här: