God morgon onsdag

Redan mitt i veckan. Dagarna går fort även om man är hemma och vabbar. 

Jag sitter i köket och dricker en kopp kaffe. Passade på att tända lite ljus trots att solen vill skina igenom de tunna molnen som finns hos oss. Men ändå känns det lite grått ute. 

 
Status på Vilja; Relativt pigg, men hostan har blivit värre. Mer mörkare och djupare på något vis. Näsan är fortfarande väldigt täppt. Så fortsatt nässpray två gånger om dagen och hostdämpande tre gånger om dagen. Hon ligger för det mesta i soffan och tittar på Violetta på Viaplay. Hur många avsnitt finns det egentligen? Eller så ligger hon i sin eller min säng och tittar på Blue water high via mobilen på Barnkanalens app. Så vila gör hon och det tycker jag är riktigt bra. Dricker mycket vätska gör hon också. Vilket jag också är väldigt nöjd med!
Men vi fortsätter avvaktandet med att gå tillbaka till skolan under dagen i alla fall.

Själv har jag fått i gång tvättmaskinen också. Meja och Ninja hade båda idrott igår så det blev ju en del tvätt när de kom hem efter skolan. Lika bra att få bort det så fort som möjligt! Idag tänker jag hämta hem tjejerna från skolan redan innan mellis. Så jag får lite tid med dem hemma också. Ninja blev nog lyckligast, men Meja trivs så bra på sitt fritids så hon vill ju hem så sent som möjligt! Men idag blir det tidig hemgång helt enkelt!

Nu ska jag göra i ordning frukost här hemma. Hemmagjord yoghurt ville Vilja ha idag igen. Med müsli denna gång! 

Jag önskar er en fin onsdag kära läsare!
 
1 Lillabus:

skriven

Hoppas Vilja kryar på sig snart.
Min 2åring har dragit hem förkylningsbakterier men som tur är har vi sluppit feber.

Önskar dig också en bra onsdag!

2 Days by Johanna:

skriven

Hon får krya på sig Vilja!

Förstår du har linne på dig, man vill inte visa upp sig för vem som helst haha

Kommentera här: