I mitt vardagsrum

Den där kaffekoppen man sätter sig ner i det lugna och tar efter en effektiv morgon. Det är nästan så den är bättre en den första kaffekoppen man tar på morgonen. Men bara nästan bättre.

Morgonen har flytit på bra här hemma. Vilja kom iväg till hockeyveckan som hon skulle. Själv har jag hunnit med att både duka undan frukosten, fixat disken. Tvätta och hängt en omgång tvätt och kört igång en ny. Bäddat sängar. Dammsugit mitt sovrum. Dammsugit och torkat golvet i vardagsrummet. Meja och Ninja har varit ute och sparkcyklat runt huset. Nu leker de med Skrållan och Lillan, även om Meja inte är allt för förtjust i det, men får gå för lillasysters skull.

Så nu fick jag äntligen sätta mig och njuta av en kopp kaffe i soffan. Det känns ju extra skönt när vardagsrummet dessutom är städat också. 

 
Vi ska ta oss in till ishallen efter lunchen idag. Då har Vilja sitt sista ispass för dagen (som Meja och Ninja vill titta på) och efter det tar vi oss upp till MonkeySports i Södertälje. Rickard menade på att det blir billigare att åka dit och handla till tjejerna. Så då får vi göra det helt enkelt. Eftersom tjejerna behöver. Själv skulle jag kanske också behöva nya skridskor och en träningsdress. Men det får jag ta vid annat tillfälle.

Men fram tills vi ska dit ska vi väl försöka roa oss med något. Jag och tjejerna ♥
Vad gör ni idag då?
 
1 Bea:

skriven

Så fint du har och vad duktigt du varit/är <3
Vad vi gör idag? Inte mycket gissar jag. Kämpat tillsammans med sonen mot 2 st vaxproppsmonster - vilka vi vann över. Så vila, återhämta lite missa sömn... men först göra som dig: ta den där extra kaffekoppen och efter en effektiv morgon <3
Tisdagskramar till dig och tjejerna

2 Netti Starby:

skriven

Åh vilket fint vardagsrum du har och det påminner lite om mitt! :-D Kramis

Kommentera här: