Lite ljusare för en stund

När jag var hos frisören i förra veckan och klippte mig så bokade jag ju en tid för färgning. Meningen var att jag skulle bli mörkare igen  då utväxten hade tagit sig en bit.

 
Men så tänkte jag igår. När solen lyste som allra bäst, att jag inte ville bli mörk ännu. Ville fortsätta den fräscha ljusa färgen en stund till. Liksom vrida ur sommarens sista suck med hjälp av ljust. Så det fick bli så.

Jag och frisören diskuterade en stund och kom överens om att en kllare ton skulle passa riktigt bra nu till sensommaren. Det tog ju ett tag i och med min utväxt, men cirka två timmar fick jag spendera i frisörstolen och bara bli ompysslad sådär i håret. 

Nöjd gick jag ut från frisören och ser fram emot torsdag nästa vecka då jag ska dit igen. Fast då blir det plock och färgning av ögonbryn istället. Detta lilla extra för mig just nu ger mig en liten del av självkänsla. Lite mer av må-bra-känsla. Bra för mig just nu helt enkelt!


Svårt att få till en rättvis bild på håret, men det ser riktigt bra ut i verkligheten. Nu har jag precis klickat hem nytt silvershampo, för att kunna bibehålla en snygg nyans tills det är dags att bli mörk igen. Lagom till att hösten knackar på.
 
1 Days by Johanna:

skriven

Blev jätte fint :) Härligt att ta hand om sig själv. Måste ta tag i mina bryn med...

Kommentera här: