Något att göra

Sitter här i köket och njuter av en kopp kaffe i det lugna. Meja och Ninja är ute i lekparken en stund och leker. Vi ska strax bege oss till ishallen. Jag har Rickards bil just nu då jag ska till IKEA och köp en byrå till hallen. Men den hade ju aldrig gått in i min lilla bil. 

 
Men paketet var för långt så han behöver hjälpa mig att fälla ner ena sätet. De går av is om 20 minuter. Så en stund kvar innan vi ska åka hemifrån. Men tjejerna var rastlösa. De vill ju åka nu.

Lunch på IKEA vill de också äta. Då är det ju dumt att åka för tidigt. Vet ju exakt vad jag ska ha med mig, och det bör inte bli mer än så. Bör inte i alla fall.



I eftermiddag nalkas det After Work med Torshälla-gänget som de kallar sig. Är så glad att jag också blir inbjuden. Det är ju precis sånt som jag behöver. Speciellt just nu. Ett glas rosé med gamla kollegor. För jag har ju trots allt arbetat med Torshälla-gänget förut. 

Och det bästa med att Rickard och tjejerna inte har några planer för kvällen blir ju då att han snällt skruvar ihop min byrå medan jag är på vift! Vilken kille alltså!

Nu är kaffet slut så det är väl dags att börja röra på sig mot ishallen! 
Vad har ni för planer för dagen då?

Ha en fin dag kära ni!
 
1 Bea:

skriven

Hoppas du får en trevlig kväll :)
Jag har en kille som är allergisk mot IKEA-grejer och monteringen av dessa *hahaha* Så köper jag nåt därifrån, så får jag vackert skruva ihop det själv *hehe*
Är det något stort hjälper han så klart till - jag är sugen och behöver veeeeerkligen ett nytt kök nu, då det gamla håller på att falla isär. Bokstavligen!
Men vi måste avvakta och se om ekonomin tillåter ett byte.

Kling kling i roséglaset!

Kommentera här: