Pannkakor och annat mys

I ett kort ögonblick igår så råkde jag visst lova Ninja att vi kunde äta pannkakor till middag idag. För hon var ju trots allt tvungen att äta matlåda (tacos) från gårdagen till lunch. Så jag fick hitta energi (mitt i förkylningen) och ställa mig och steka pannkakor.

 
Meja var tydligen hungrig då hon fick i sig fem pannkakor med sylt och grädde. Ninja åt bara två, men tog för sig av en tredje som hon bara tog en tugga på innan hon försvann från bordet. Vilja fick i sig fyra stycken och jag lyckades få i mig tre. 

 
Hallonsylt och vispgrädde. Jag orkade inte ta fram glassen till maten, då den var planerad till kvällen.
Det blev dessutom 6 stycken pannkakor kvar. De ligger nu i kylen. Då det kanske nalkas utflykt imorgon så kanske kalla pannkakor kan vara gott för tjejerna.

 
Sen tog vi oss in till stan. Slutdestinationen var Panduro, men det fick bli Akademibokhandeln istället. Med en blivande 6åring här hemma så måste man ju ha inbjudningskort till sitt kalas. Och jag tänkte ju vara duktig och göra dem själv, men blev lite missnöjd med utbudet av papper på Panduro. Så Ninja valde själv färdiga inbjudningskort från Akademibokhandlen istället. Så länge hon är nöjd!

 
Nu ska det bara skrivas och skickas iväg. Men det får jag ta när jag har mer ork sen. Förkylningen däckar mig just nu. Så vi tar det lite lugnt!

Väl hemma igen unnade vi oss lite glass. Med banan, minimaränger, strössel (för barnen) och så chokladsås. Riktigt gott och mysigt! Har varit sugen på det i flera dagar, så nu satt det riktigt bra!

 
Nu har tjejerna lite spa i badrummet. Eller i alla fall skumbad. Ninja bad om att få tomater att ha på ögonen och kräm att ha i ansiktet. Jag skrattade nästan så jag grät. Hon menade ju såklart gurka. Men hon fick varken kräm eller gurka. Skumbad får duga.
Jag ska nog göra mig samma som dem när de har somnat. Det kanske gör mig gott, eller så dyker jag ner i sängen och tvingar någon att spela WordFeud med mig istället tills jag somnar. Sömn är också bra när man är krasslig. Hur som så har jag en bra eftermiddag med tjejer, trots min förkylning. De är så snälla och sköter sig riktigt bra. Det är jag tacksam över!
 
1 JUNITJEJ:

skriven

Så gott med pannkakor!

Kommentera här: