Tom Tits Experiment

Vi checkade in på Tom Tits Experiment lagom till att de öppnade. Jag själv har ju inte varit där sedan jag gick i grundskolan, och jag minns faktiskt inte ens vilken årskurs jag gick i då vi var där. Jag hade riktigt höga förväntningar, vilket inte var så jätte bra. Blev lite besviken, fast jag hade lyckliga tjejer och det vägde upp det hela!

 
Kan även ha berott på att det var mycket folk där. Då det trots allt är sommarlov och semester. Det var svårt att få grepp om vissa experiment då andra barn trängde sig eller tog för sig när vi stod och läste så vi valde att lämna en hel del outforskat. 

 
Men tjejerna hittade på massa saker ändå och var så nöjda över vårt besök där. Parken på utsidan med en massa vatten och annat skoj var nog det som tjejerna tyckte var roligast. 

 
Vi lämnade Tom Tits efter ett par timmar. Jag, riktigt trött i huvudet då jag har så svårt för höga ljud, men tjejerna var glada och det är ju trots allt huvudsaken!

 
Jag gillar citaten i taket. Det första är på vägen in.

 
Och det andra är när man lämnar stället, fylld med egen fantasti.

 
Så visst är vi nöjda med dagens besök på Tom Tits. Helt klart en spännande värld. Vi får se om vi återkommer eller om tjejerna får vänta ifall de åker dit med skolan sen!
 
1 M:

skriven

Jag har varit där en gång med sonen. Det var hem- och skolaföreningen som anordnade resan. Deras trädgård gillade jag verkligen. Men eftersom han fyller 18 i år så var det några år sen. Huh så tiden går.

2 Days by Johanna:

skriven

Härligt att barnen är nöjda. Men trist när andra tränger sig, :(

Kommentera här: