God fortsättning

 
Julafton har bytts ut mot juldagen och vårt julfirande fortsätter. Går dagen var alldeles fantastisk på alla sätt och vis. Tjejerna vaknade tidigt och fick öppna små paket ut julstrumpan och så ett gemensamt paket, innehållandes sällskapsspelet Vildkatten. Som tjejerna har längtat efter det spelet.

 
Vi åt en mysig julfrukost hemma hos Rickards farmor, som vi gör varje år. Träffar släktingar vi sällan träffar annars. Tjejerna åt gröt och julskinka med god aptit innan vi sen började röra oss hemåt!

Ninja passade på att ta en selfie med min telefon när Jessica undrade om min telefon hade en bra kamera. Så hon får fylla ut detta inlägg lite grann!

 
Vårt hem fylldes med mina syskon med familjer. God mat åts och vi alla blev riktigt mätta, trötta och väldigt glada! Vi satte oss i soffan och jag fick känslan av att jag är rik. 14 personer som betyder allt för mig satt i min soffa och tittade på tv samtidigt. Magiskt! Rickard och jag fick sitta på stolar bredvid soffan för att få plats!

 
Julklappar delades ut från mamma till barnen och sakta tömdes vårt hem med gäster. Tjejerna hjälpte mamma och bära hem lite julmat till henne så jag och Rickard fick fylla vår gran med julklappar från oss och de vi bytt med. Vi är väldigt överens om att när vi byter julklappar med nära och kära så öppnas de på samma gång som julklapparna från oss. Allt för att minska känslan av mer och mer för barnen. Att öppna julklappar flera dagar i rad kan bli lite mycket kan jag tycka. Så nästan allt blev samlat under våran gran och tjejerna kom hem från mormorn och blev överlyckliga!

 
Barnen ficks en besök av farmor och farfar. Lite mer paket fick öppnas och fika åts på kvällen. Tjejerna njuter när de får full uppmärksamhet av farmor och farfar en stund. Tjejerna gav ju såklart paket till farmor och farfar också, så de gick inte tomhänta härifrån.

Vi rundade av vår julafton med pyjamas och mys i soffan innan tjejerna sedan slocknade runt åtta. En fantastisk dag med all dess magi som man ska ha på en julafton. Jag är rik.

 

Nu är vi klädda och redo för ett mindre julfirande med Rickards familj hemma hos hans morbror. Det blir god mat och härligt umgäne för en stund även idag. Tänk så järligt att få ha alla så nära!

Vi fortsätter njuta av juletiden här hos oss! Och jag önskar er en god fortsättning!
 
1 Bea:

skriven

Tack och önskar er en god fortsättning med ❤️

Kommentera här: