Hockeycup och en ensam mamma

Idag var det äntligen dags för Vilja att åka iväg på sin efterlängtade hockeycup i Linköping med Team 07. Som hon har längtat! Cupen spelas imorgon men det var samling tidigt imorgon så ta in på hotell var ganska så självklart för större delen av laget. Därav åkte hon och maken redan idag.

 
Ikväll nalkas middag med alla övernattande lagkompisar och deras familjer på en restaurang i Linköping. Vilken Team-känsla liksom!
Och ja, jag är lite avis på att jag inte är med. Men med två andra barn som inte ska spela och därför inte vill följa med. Så stannade jag hemma med dem. Detta blev ju trots allt redan bokat i december.

Men nu blev det ju så att jag och min syster bokade in att Meja och Ninja ska sova över hos henne och pojkarna i natt. För de blev ju ändå lite ledsna när de inte skulle få göra något. 
Så vi är precis hemkomna från Tuna Park då jag var tvungen att köpa ny pyjamas till Ninja, då hennes helt plötsligt blivit för små. Nu längtar de tills klockan blir 16 och jag kör hem dem till min syster.

Fast det innebär ju att jag blir ensam istället. Och jag och vara ensam är inte en av mina favoriter direkt. Att sova själv är det jobbgaste jag vet. Försökte få en kompis att komma in till stan (hon bor en bra bit utanför) för att äta lite middag och bara ha det trevligt. Men hon stod över. Så får väl se.. Jag lär förmodligen somna tidigt ikväll, vakna väldigt tidigt imorgon och sen bara vänta.. Vänta på att de två ska komma hem från sin moster och sen vänta in kvällen då maken och Vilja kommer hem. 
Får väl helt enkelt se vad denna ensamma mamma hittar på under sin ensamma tid.
 
1 Days by Johanna:

skriven

Låter som barnen och maken får det kul. Hoppas du kan njuta lite av din ensamtid. Jag kan hålla dig sällskap via bloggen och instagram :)

Svar: Tack för "sällskapet"! Jag njöt i alla fall av de 3 timmar som jag var ensam. Gick en runda på köpcentrat här i stan ensam och så passade jag på att handla lite på Ica Maxi också i lugn och ro. Det är så lite som faktiskt räcker ibland!
Marie

Kommentera här: