En liten mammagris

De senaste dagarna har Ninja i stort sett haft mig för sig själv. Fredagen spenderades tillsammans då de två stora tjejerna var i skolan. Lämnade inte hennes sida på hela dagen. Lördagen innebar mamma-Ninja tid hela eftermiddagen och kvällen då maken/pappan var med de två stora i Stockholm på match. Söndagen spenderades även den med Ninja i det stora hela, bara hon och jag. Så den tjejen har fått mamma-tid så det borde funnit ett lager av. Men ändå..

 
Lämnades denna tjej på förskolan och vid klockan tio ringer maken/pappan och meddelar att Ninja måste hem från förskolan. Hon har ont i magen. Jag förstår verkligen att förskolan ringer hem dessa barn. För man vill ju eliminera antalet magsjuka barn och så vidare.

Jag plockar upp henne och tar med henne till jobbet. Är tacksam att jag kan ha med henne vissa dagar på jobbet, då antalet VAB-dagar minskar i alla fall. Hur som.. Så får hon sitta på kontoret och titta på Netflix under tiden eleverna har idrott. Hon hjälpte mig att sopa av läktaren. Och efter lunchen (fick såklart dela min matlåda med henne) så hade hon hela arenan för sig själv. Och jag har ingen koll på hur mycket och drog fram och lekte med. Men en pilatesboll var väl det roligaste hon lekte med i alla fall.

Så nej, det var inget "fel" på Ninja idag. Hon är helt enkelt en liten mammagris som förmodligen saknade mig när hon var på förskolan. Och vet då att man kan ringa mamma eller pappa och säga de magiska orden: Jag har ont i magen. Sen är allt klart.

Nu får hon ju vara med mig på arenan tills jag slutar. Klockan tre med andra ord. Imorgon får hon återigen gå till förskolan. Då kan jag absolut inte stanna hemma då en lättare "tjänsteresa" till Täby är bokad för min del. Och den ska jag åka på. Men nu ska vi i alla fall äta lite riskakor till mellanmål här medan elever har idrott.
Får hoppas att Ninja får en bättre dag på förskolan imorgon istället!
 

Kommentera här: