Hockeyträning

Imorgon är det åter dags för våra tjejer att ha hockeyträning.

 
Tjejerna Heikkilä
Säsong 2016/1017

Tyvärr så är Meja för förkyld för att få gå ut på is. Så hon får snäll köra lite off-ice träning istället.
Det gillar hon dock så det lär inte gå någon nöd på henne allt.



Här stod hon i förra veckan i vårt förråd och hade lite puckhantering för dig själv. Lagom nöjd, men hon förstår att hon måste öva mera. Kanske är det där hon är i morgon också. Övning ger färdighet liksom!

Är så otroligt glad att tjejerna har hittat sitt. Även om jag var väldigt skeptisk mot just ishockey, men även jag har nu börjat vänja mig vid deras idrott och tycker det är ganska trevligt att åka dit. För ibland blir det kaffe med trevliga människor i hallen under tiden tjejerna tränar. 
För visst kan tjejerna bli skapligt "gnälliga" när jag är med och tittar på, för jag tar dem gärna av is även om det nu bara är så för att kramas lite. Och det vet de om också. Så ibland kanske det är tur att jag "håller mig borta" under deras träningstid.

Får dock hoppas att det går bra för Vilja och Ninja och träna istället. Vilja får dessutom köra två pass imorgon, då hennes Team 07 har träning 1 timme efter tjejernas träning. Lagom att bara fylla på med lite kvarg till mellanmål för hennes del innan hon beger sig ut på is igen.

Som jag är stolt över mina tjejer!

 

Kommentera här: