Två målgörande tjejer

Igårkväll fick jag hem mina två målgörare. Både tjejerna gjorde en fantastisk första match i Stockholm, där Vilja lyckades peta in pucken 3 gånger och Meja gjorde debut som målgörare i Flickor B med hela 2 mål. Som jag är stolt över dem!


(Vilja i röd tröja och Meja i blå)
 
Blev ju såklart lite ledsen när maken skickade mess om att tjejerna gjorde mål efter mål. Jag hade så gärna velat vara där och se. Men de var så stolta när de ringde mig från bilen sen. Älskade tjejer!
Match nummer två gick inte lika bra för laget, men de hade roligt. Och det tycker jag är det viktigaste just nu. Att tjejerna har roligt tillsammans.

Idag har de haft träning. Även där gjorde tjejerna en bra träning i från sig. Trots gårdagens matcher. De trivs helt enkelt på isen. Vilja har dessutom haft teori tillsammans med Team 07 efter tjejträningen, sen klev hon ut på isen igen med laget. Snacka om att vilja mycket. Våran Vilja! 

Jag, Meja och Ninja är ju dock hemma nu. Jag ska strax förbereda för lunch här hemma. Så kan maken och Vilja äta direkt när de kommer hem. Ikväll är det dags för maken att ha hockeyträning. Så summan av denna vecka är en 7-dagars hockeyvecka för familjen. 
Får se fram emot morgondagen då vi är hockeylediga istället!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Vad kul båda tjejerna gjorde mål, synd du inte kunde vara med :( Men de gör förhoppningsvis fler mål :)

Svar: Ja, det var verkligen synd. Men såklart kommer det fler matcher som jag kan närvara på. Och förhoppningsvis gör de mål även då :)
Marie

Kommentera här: