Att äta mat ensam

Idag har jag lyckats äta den första lagade middagen här hemma utan barnen. Tidigare har jag inte ens haft någon aptit, men nu sen min aptit kom tillbaka så har jag ätit ute istället. Antingen ensam eller med vänner. Men det håller inte i längden. Jag måste laga middag åt mig själv här hemma också. Så idag gjorde jag det.

 
Det kändes bra meningslöst att bara köpa 4 stycken potatisar när jag var och handlade. Speciellt när priset inte blev så seriöst heller. Men billigt var det och jag gillar potatis så kanske kan det bli en huvuddel i mina middagar ensam sen. Då kanske inte matbudgeten blir så hög. 

Sen skulle jag koka de där fyra små potatisarna också. Det kändes ju också väldigt litet i kastrullen.
Jag är glad att jag aldrig haft någon dålig vana på att äta middag i vardagsrummet framför tv.n. Det är få gånger vi har ätit framför tv.n som familj. Runt hockey VM så tror jag det har blivit någon pizza, men aldrig annars. Och inte heller ska jag börja äta middag i vardagsrummet heller. Dock känns köksbordet väldigt stort när jag är ensam, men det ska jag ju råda bot på senare. 

Imorgon kommer barnen hem igen och jag slipper laga middag åt mig själv på en stund. Dessutom ska jag ju lära mig att grilla. Det har jag lovat Ninja ♥
 
1 Netti Starby:

skriven

Det är verkligen tråkigt att laga mat till sig själv och jag brukar göra storkok eller äta något lätt när jag är ensam. Då äter jag även i vardagsrummet för att få tv:n som sällskap. :-D Kramis

Kommentera här: