Att vara ensam

Har man varit mamma på heltid i snart 9 år, då är det ju väldigt svårt att bara sådär bli mamma på halvtid. Även om jag nu har barnen för det mesta, men de stunder som Rickard har barnen så är jag ju trots allt ensam. Ensam har aldrig varit min grej riktigt. Vill ha barnen runt mig, vill ha familj och vänner runt mig, helt tiden. 

Men det är inte så det funkar. Man måste vara ensam också. Något jag måste lära mig. Samtidigt som jag just nu är ensam, så känner jag mig inte ensam just nu. Sms, messenger m.m av fina vänner gör att jag faktiskt känner mig rik. Rik på vänner. Och de finns där för mig. Peppar mig med så fina ord och kommentarer. Då är det trots allt lite lättare att vara ensam. 

 
Jag var iväg och köpte godis. Godis som jag sen inte var sugen på, men åt ändå. Tills jag blev illamående. Satt uppkrupen i soffan tills jag insåg att det inte fanns något bra på tv.n. Så nu har jag skaffat Viaplay igen. För att kunna krypa upp i soffan igen och titta tv tills jag somnar. Ungefär! 

Nu kommer ju tjejerna hem tidigt imorgon, då Rickard ska iväg och fixa med bilen. Den ska bli resklar inför deras kommande semester. Då ska den rulla många mil. Men vi får se hur natten går. Att sova ensam är inte heller min grej. Men för var natt som går så sover jag lite bättre. Sakta men säkert!

Måste dessutom tacka er för er inputt med kommentarer (här och på Facebook) angående mitt förra inlägg om städningen. Nu städade ju tjejerna upp sina leksaker till viss del, för sen kom kusinerna över på lek och då kom lite leksaker ut på golvet igen. Men det gör inget. Det är städat och fixat nu. Vi kommer helt enkelt att hjälpas åt med städningen inför pappa-tid. Så vi tillsammans får ett rent hem. Och att det är fint när de kommer hem igen!

Nu ska jag krypa upp i soffan igen! Jag hoppas att ni läsare har er en fin lördagskväll! Vi hörs imorgon igen!
 



1 Days by Johanna:

skriven

Klart det kommer ta tid och vänja sig vid att vara ensam. Och att sova själv. Speciellt när man alltid haft dem vid sin sida. Stor omställning för dig nu.

2 Vicki:

skriven

TACK japp den är en super vinst man trodde knappt att det är sant.

Skönt att få njuta av lite egen tid :-).

Bor du inte ihop med din man?

Ha en trevlig lördagkväll,Vicki

Kommentera här: