Behöver vi göra saker hela tiden?

Tjejerna sitter klara för dagen, så när som på hårborstning, och tittar på Nickelodeon i soffan. 

 
Jag sitter och dricker en kopp kaffe och liksom njuter av det lugna.

Men samtidigt så känner jag den där stressen av att behöva göra saker med barnen hela tiden. Att vi ständigt behöver göra något av våra lediga dagar. Jag måste ju ändå ta tillvara på dagarna med dem, när de sen ska till Rickard för semester. Men måste vi göra saker hela tiden? Att njuta av det lugna är kanske också något man behöver under sin semester. Men jag har ändå den där stressen i huvudet. Måste göra något. 

Blir det liksom som en stress i samhället över att barnen ska göra så mycket som möjligt under deras ledighet? Att flest upplevelser vinner när de kommer tillbaka till skolan? Kan man inte nöja sig med att faktiskt bara få vara hemma och njuta av det lugna? För när skolan börjar sen så hinner man ju knappt leka hemma med sina leksaker och vänner, då det är både läxor och vardagssysslor som ska hinnas med.

Men jag känner ändå att jag måste ge barnen upplevelser hela tiden. För att på något vis kompensera allt just nu. Att vi inte har hela sommarlovet tillsammans. Att vi tyvärr blir delade. Samtidigt så känner jag en lycka av att se tjejerna njuta av det vi faktiskt hittar på. Även om det är något vi gjort förut eller om det är något nytt.

Så med en hel del blandade känslor med en släng av ångest så måste jag göra något med barnen idag. Vad vet jag inte ännu. Men något måste vi göra. Rickard kommer hit när han slutar då det är speedway ikväll och han ska ta med tjejerna på det såklart. Men fram tills dess så ska vi försöka hitta på något i alla fall! 

Återkommer senare med vad vi har hittat på! 
Ha en fin tisdag kära ni!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Svårt det där. Förstår hur du känner. många gånger tror jag inte det behöver vara så avancerade saker som händer, bara något händer liksom :)

Tycker absolut du skall försöka komma på bloggfesten, det behöver du :)

Kommentera här: