Dagen jag väntat på

I en hel vecka. För idag kommer tjejerna äntligen hem igen ♥


Den här bilden fick jag av Rickard när de skulle träffa Tomten en dag i Rovaniemi ♥
 
Jag fick ett sms från Rickard om att skylten sa 589 kilometer till Sundsvall. Sen är det ju en bra bit därifrån också. Men de är på väg hem och jag börjar sakta känna ett lugn i kroppen. Ikväll har jag mina tjejer i min famn igen!

Veckan har varit hemsk. På många sätt och vis. Det värsta har ju varit att inte ha barnen runt sig, eller inte ens i närheten så jag kunnat hälsa på dem. Prata i telefon, ja visst, men de är inte så pratsamma i telefonen alla gånger heller. De vill hellre leka eller göra något annat.
Sen att jag jobbade veckan var inte heller det bästa. Visst så var jag upptagen mellan 7-16 men jag hade ju hellre gjort något roligt och mer avkopplande på min ensamma vecka. Kanske spa, shoppingrunda, hotell och så vidare.. Men det får bli en annan gång.

Innan tjejerna kommer hem så ska jag hinna handla hem en massa god frukost. Yoghurt och flingor, bröd, pålägg och frukt. Så vi kan ha en riktigt mysig morgon tillsammans. De kommer ju hem så pass sent ikväll (för Rickard ska inte stressa hem på vägen) så vi får bara mysa lite grann nu ikväll. Men som jag längtar efter dem nu!

Jag vill höra allt de har gjort i stugan, på utflykter, hos Tomten, och jag vill se allt de har köpt för sina pengar. 

Denna dag kommer gå både fort och långsamt. Dels för att jag har lite att göra innan tjejerna kommer hem, då går det fort för attj jag inte ska hinna med allt. Långsamt kommer den gå just för att de kommer hem ikväll, och det är långt till kvällen.

Men nu ska jag ta och bli människa för dagen i alla fall! 
Ha en fin måndag kära läsare!
 

Kommentera här: