En förmiddagsfika

Jag tog en promenad hem till syster och hämtade tjejerna. Tänkte att en promenad skulle göra oss gott. Men så kom jag på när jag gick dit att vi behövde ju åka och handla. Men det blev ju en promenad från syster till bilen i alla fall. Vi kom iväg till Jula och köpte nya simringar till Ninja. På vägen hem bad tjejerna om vi kunde köpa lite fika. Så jag ringde mamma och frågade om hon var sugen på en kopp kaffe och bulle.

Vi köpte med oss en kondiskrans från konditoriet och åkte hem. Även min storebror kom med på kaffe så det var skönt att ha lite sällskap för en stund.

 
Tjejerna fikade ute, medan vi vuxna fikade inomhus, för det är trots allt lite kyligt ute ändå. 


Ännu vet ju inte tjejerna vart vi ska idag. Så de är väldigt rastlösa i och med att deras väskor ligger färdigpackade i soffan. Och jag säger inget. Det gör dem lite frustrerande. Men nu leker de i rummet så jag kan sitta ner en stund och ta det lite lugnt framför datorn. Tror minsann att datorn följer med på färden, så ska packa ner den i min handväska. Så nöjd är jag!

Ha en fin fortsatt fredag!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Låter som en härlig förmiddag. hihi kul att de inte vet var de skall...

2 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Tack, det är finemang. Perfekt att åka till om man saknar bil.Jag tog båten över med ungarna och sen tåg från Fredrikshamn.

Kommentera här: