En glass i hamnen

Trots en grå och lite blåsig dag tog vi oss ut till Sundbyholms hamn och köpte en glass. Vi strosade inåt i parken och hittade en bänk att sitta och. Vilja och Meja åt upp sina två kulor, men Ninja åt bara halva sin ena kula. 

 
Tur kanske var att vi inte köpte nån större glass. Inte direkt glassväder. Men tjejerna njöt ändå!

Sen blev det lite lek i lekparken. Tyvärr var ju kanan blöt men de såg till att få plats på sidan och kunde därför åka kanan också. De gungade och gick balansgång innan vi till slut rörde oss hemåt igen.

 
För även om termometern visade nästan 20 grader ute så var det ändå lite kyligt i och med molnen och blåsten. Jag värmde mig med en kopp kaffe hemma i soffan innan jag tog mig iväg och veckohandlade.

Nu badar tjejerna i badkaret. En efter en. Sen ska vi göra kväll här hemma. Krypa upp i soffan tillsammans och bara vara. Ny semestervecka väntar med barnen innan jag måste lämna dem till Rickard på söndag. Som jag ska njuta av denna vecka!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Gott med glass även om vädret lämnade en del att önska.

Tack för kramen <3

2 Vicki:

skriven

Tråkigt att höra att ni ska gå skilda vägar men ibland är det kanske det bästa.

Glass brukar funka i alla väder :-)

Ha en härlig måndag,Vicki

Svar: Vi är ju överens så det kommer att bli bra. Vägen dit är bara lite bökig!
Marie

Kommentera här: