Friday, I'm in love

 
Den där känslan när jag checkar ut från jobbet, efter en riktigt trevlig grillning till lunch med kollegorna. På tavlan i fikarummet står det semester, åter 24 augusti på min rad. Den känslan.. Friday, I'm in love ♥

Ett slags lyckorus gick genom kroppen och jag ska äntligen få koppla av och tänka på mig själv och barnen i 4,5 vecka. Det är precis vad jag behöver just nu. Men de väntas hem söndag, eller måndag. Som jag längtar! Men jag var ju att de har det toppen just nu, och jag är väldigt avis på dem. 

Jag firade min semester genom att gå ut och äta lite med min syster. Det gäller att passa på när vi båda är barnlediga samtidigt. Så när jag hade ätit upp både mat och efterrätt så kunde jag lätt rulla hem i matkoma. 

 
 
Innan vi åkte iväg och åt så var vi förbi hos min moster. Båda mina mostrar fyller år, en dag och en i övermorgon, så vi firade båda två med lite mat och fika. Riktigt trevligt att träffa släkten sådär en eftermiddag. Det händer ju inte allt för ofta. 

Nu ska jag måla mina naglar och hoppas på att de håller sig fina lite längre än vanligt. Mitt arbete tillåter inte riktigt fina långa naglar. Både naglarna och nagelbanden blir förstörda direkt, trots arbetshandskar. Men nu ska ha få vara fina en stund! Kanske dessutom skulle unna mig ett glas rosé, det är ju trots allt semester och jag njuter av ensamheten här hemma. Faktiskt. Det är skönt för stunden!

Jag önskar er en fin fortsatt fredag!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Låter som en riktigt härlig fredag! :)

Tack så mycket :)

2 Marie:

skriven

Den känslan, den sista stunden innan man "checkar" ut inför semestern är underbar!

Kommentera här: