God morgon söndag

Jag blev väckt strax innan klockan halv sju av två små armar som ville kramas. Ninja hade kommit in till mig under natten och gav mig en puss på kinden och sa "God morgon mamma. Har du sovit gott?" Jag slog upp mina bruna ögon och mötte hennes blick och stora busiga leende. Då var det mysigt att svara henne och lägga armen runt henne och krama henne hur länge som helst. Ja, inte så länge. För hon var snabb nog att hämta telefonen för att titta på Youtube. 

Så jag gick upp och gjorde kaffe istället. Jag kröp upp i soffan och började dricka en kopp, efter jag hade varit duktig och startat en omgång tvätt. Ninja kom ut och satte sig i andra änden soffan och tittar nu på Disney Junior. De andra två sover ännu. De var ju trots allt vakna till klockan 21 igår. 

 
Röda ben då jag råkade somna i solstolen igår. Eller ja, hela framsidan av min kropp är skapligt röd. Har aldrig tidigare lyckats somna sådär, men på något vis tror jag att jag var väldigt avslappnad igår. Och solens strålar värmde på riktigt gott. Så en släng av solsting fick jag nog också till det igår. Somnade en stund i sängen innan klockan 19, men sen fick det bli dusch och jag somnade strax efter tjejerna igår.

Så idag är jag nog utvilad. Fortfarande öm i skinnet så idag får det nästan bli långbyxor och polotröja trots att solen skiner så gott idag också. 

Tjejerna blir hämtade en stund på eftermiddagen då det nalkas kalas hos deras kusin Betty som fyller 5 år. Igår var de iväg och köpte present till henne. Och när tjejerna är iväg och kalasar så tänker jag passa på att veckohandla. Nu gäller det ju att ha både frukost, frukt, lunch, mellis och middag hemma eftersom vi har semester! 

Nu ska jag fortsätta njuta av kaffekopp nummer två i soffan och vänta på att de två stora tjejerna vaknar så vi kan duka fram frukost. Känns ju dumt att vrida tiderna så jätte mycket ändå. Så frukost vid åtta känns som lagom!

Ha en fin söndag kära läsare! 
 

Kommentera här: