Morgonkaffe i en tyst lägenhet

 
Det är tyst här hemma. Klockan tickar bakom mig här i köket. Jag sitter och dricker en kopp kaffe. 
Nattens sömn hade kunnat varit bättre. Som jag har vridigt och vänt på mig. Aktivitetsklockan säger sömn mellan 22:17 och 05:27, vaknat en gång, men den totala sömnen blev ändå 6 timmar och 56 minuter. Jag känner mig inte alls utvilad.

Det är grått ute just nu. Det har tyvärr bara kommit 1 mm regn under gårdagen. Vilket innebär att dagens arbete blir lite väl tungt ändå. Men med lite tur så kanske det är fuktigt nog i luften så jorden ändå har hållt sig ganska fuktig också. Då behövs inte lika mycket vatten på alla planteringar så jag kanske hinner med allt ändå. Men hur osm så kommer arbetsdagen gå i för snabbt tempo och jag ser fram emot en lugn kväll sen. 

Nu ska jag sätta i mina linser för dagen och borsta tänderna. Ska vara ombytt och klar om jobbet om 35 minuter!
Jag hoppas att ni får er en fin måndag. Lediga och arbetande!
 

Kommentera här: