På resande fot

Snart är det dags för tjejerna att bege sig iväg på resande fot med sin pappa. En resa till sommarstugan i Finland står på deras semesterlista nästa vecka. Dessutom ska de vara borta en hel vecka så nya resväskor passade vi på att köpa idag.

 
Jag unnade även en rosa resväska till mig själv också. På så vis kan Rickard ta min svarta kabinväska, då han enbart har en stor resväska. Så nu är Ninja jätte nöjd över att hon och jag har likadana väskor. Vilja tog en blå och Meja tog en grön. Färgglatt ska de vara! Priset var dessutom överkomligt. 199 kronor styck!

Vad de inte vet är att de ska få inviga sina nya väskor imorgon. Då nalkas en hotellnatt i Stockholm för att sedan bege oss ut på en dagskryssning, för lite miljöombyte. Lite som sista sucken innan jag går tillbaka till jobbet för en vecka. Rickard ska dessutom med så det blir starten för deras semester också. Även om de sen är hos mig till söndageftermiddag.

Vi blev dessutom bjuda på lunch av barnens farfar när vi var klara. Tjejerna njuter av att få vara med honom, och snart får de ju som sagt en hel vecka tillsammans. Som de längtar! 

Nu ska vi ta det lite lugnt innan Meja blir hämtad av Rickard för att åka på kalas hos en klasskompis. 

Vad gör ni idag då?
 

1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Trevligt, jag är i Skagen med mina tre yngsta

Kommentera här: