Playa del Heikkilä

Idag öppnades Playa del Heikkilä. Vi fick hjälp av Rickard och tjejernas farfar med att få upp badpoolen. Det här med kompressor är ju inte riktigt min grej, tror jag. Men Rickard vann en liten hemma-kompressor tidigare i vår så den funkade smidigt att få upp poolen med.

 
Mycket lyckliga tjejer hoppade, simmade, dök och hade det alldeles ljuvligt i vattnet. Jag blandade till saft och skar upp både vattenmelon och honungsmelon som de åt och drack av så de var fyrkantiga. Tjejerna badade nonstop i ungefär 1,5 timme. Tur att jag hade tagit ganska varmt vatten, för solen försvann lite grann men värmen består ju ändå.

Nu har jag dock tagit hand om badvattnet så gott jag kunnat. Slevat vattenkanan flera gånger för att vattna alla blommor och det resterande vatten får gå till gräsmattan. Bara dra ut ploppen och låta vattnet rinna. Då slipper jag vattna i eftermiddag sen. Gräset var jag smart nog att klippa imorse efter frukosten!

Nu ligger tjejerna lagom utslagna i olika sängar och tittar på diverse Youtube-klipp en stund i morgonrock. Vi ska snart unna oss en eftermiddagsfika här hemma innan vi beger oss till affären för att handla inför kvällen. 

Jag hoppas att ni läsare har en fin fredag! Jag har laddat upp massor med energi på grund av lyckliga barn! Ska se till att energin håller också! 
 

Kommentera här: