Spring för dig själv

Av någon konstig anledning fick jag för mig att ta en löprunda ute på landet.

 
Har inte sprungit något i år faktiskt. Men nu fick jag lite mersmak så det lär ju bli flera rundor. För jag blev inte heller riktigt nöjd med rundan idag. Vore det inte för alla backar som jag totalt glömt bort mellan Hammarby Allé och Hammarby kyrka, så hade ju tempot varit lite bättre. Så jag tänkte väl kanske ta rundan åt andra hållet på lördagmorgon.

 
Men jag är ju nöjd. Nöjd över att jag tog mig iväg på en runda bara sådär spontant. 

Jag är osäker på om jag ens tar mig upp ur sängen imorgon. Benen känns som spagetti och min rumpa ömmar redan. Hur är det då imorgon? Jag som har massor att göra på jobbet också eftersom jag måste hinna allt innan klockan 12.00. Får då minsann tänder vi upp grillen på jobbet och grillar korv tillsammans. Sånt där som faktiskt behövs på jobbet ibland! 

Så trots att jag har varit ute och sprungit så känner jag mig inte ens trött. Jag har varit trött hela dagen på jobbet och även när jag kom hem. Men nu känns det som om jag har mer energi i kroppen än innan jag sprang. 
Det känns skönt. Skönt att kanske vara tillbaka i matchen igen (det vill säga livet..)
 

Kommentera här: