Stockholm i mitt hjärta

Ja, det kanske inte är så konstigt att just den delen av Lasse Berghagens låt Stockholm i mitt hjärta, sätter sig fast i huvudet. Och inte blev det bättre tackvare gårdagen!

 
Vi tog oss till Stockholm igår. Checkade in på Scandic Norra Bantorget (vilket vi är lite missnöjda med) och sen tog vi en promenad ner till Kungsträdgården där spårvagnen tog oss ut till Skansen.

 
Det var var ju helt klart större än jag trodde. Då jag inte varit där tidigare. Men jag blev ju tyvärr inte så imponerad över parken sådär. Tjejerna tittade ju bara på djuren, lekte lite lätt på lekplatserna. Men mer än så var det inte. Så inte heller blev dem imponerade.

Vad som istället var imponerande var ju att det var tisdag och Allsång på Skansen. Klockan 17.00 var det genrep så vi ställde oss på plats och väntade. För trots allt var ju min favorit Darin där för att uppträda.

 
Tjejerna var inte jätte imponerad av själva allsången, men just att Darin uppträdde med sin låt Ja må du leva. Det var lagom mäktigt för oss. Jag stod med gåshud under hela låten, då den ger mig lite mer känsla ändå. Den låter säger mig något. Men hur som.. Där stod jag, 31 år och kände mig lite star-struck! 
Men som tur är så följer ju Darin med Rix FM Festivalen hem till Eskilstuna nästa vecka. Då lämnar jag tjejerna hemma och befinner mig i havet av publik. Allt för lite känsla igen! 

Nu ska vi dock börja fundera på att packa ihop här på hotellet. Meja har tid hos läkaren 13.40 då får vi se om hon blir av med gipset eller inte. Så allt hänger på hennes besked idag, om hur våran semester fortsätter. Håll era tummar på att hon kanske klarar sig utan gips i alla fall! 

Ha en fortsatt fin onsdag kära ni!
 
1 marianne cargus:

skriven

Jag känner också Stockholm i mitt hjärta, nu är det 12 år sen jag flyttade därifrån och känner längtan tillbaka..."barnen" bor ju kvar så jag åker upp ibland.
Vad var det på Scandic som ni var missnöjda med? Vi bodde där i höstas och var intr helt nöjda heller...
Önskar dej och barnen en härlig semester

Svar: Själva rummet som vi fick, familjerum, var riktigt riktigt bra. Stort och rymligt för oss alla. Nackdelen var ju att det låg i andra änden av allt. Så rena rama labyrinten för att ta sig till receptionen och så. Och tyvärr blev vi riktigt besvikna på maten. Vi fick vänta i över 1,5 timme på middagen trots att vi beställde enkla måltider hela familjen. Visst så var det sjukdom i köket, men då tycker vi att de hade kunnat meddela det för oss då vi ändå hade tre små barn med oss, som fick äta kvällsmiddag 20.30 (vilket är flera timmar senare än de brukar)
Men annars har vi alltid varit nöjda med Scandic som familjehotell!
Marie

2 Vicki:

skriven

Har du fått hem dina tjejer igen :-)? Hur gick det för dig under veckan? Kunde du koppla av och njuta av egen tid?

Härligt med en tur till Stockholm!

Ha det gott,Vicki

Svar: Ja, tjejerna kom hem i tisdag. Så skönt att få rå om dem nu!Veckan gick faktiskt skapligt bra. Jobbade som tur var, men hade nog ändå kanske behövt en ledig vecka för att kunna rå om mig själv också.
Marie

Kommentera här: