Välkommen juli

Juni avslutades på bästa sätt (nästan); middag och fönstershopping på Tuna Park med storasyster som också var/är barnledig. För det är ju det sämsta med avslutningen i juni. Utan barnen.
Men syster bjöd på middag och vi strosade runt och pratade om allt mellan himmel och jord. Väl hemma hamnade jag i soffan med en skål godis och kvällen var kommen..

Självklart unnade jag mig en helgbukett igår. Denna vecka fick det bli rosa pioner med brudslöja. Blev riktigt fint i vardagsrummet. Så det var en fin utsikt jag hade från soffan igår!

 
Idag startar juli. Den startade också bra. Frukost med storasyster på hotell (varför checkade vi inte in redan igår typ?) Jag har ju ännu inte fått tillbaka min fulla aptit så jag föråt mig inte på frukosten som jag annars brukar göra när vi äter hotellfrukost. Men tvp pannkakor med sylt och grädde fick gott slinka ner. Såklart äggröra och bacon också.

Nu har jag legat hemma i soffan igen och väntat på torktumlaren. Solen skiner på utsidan och jag väntar på att den kommer till min altan så jag kan gå ut och njuta av strålarna. Och bättra på solbrännan som jag drog på mig igår när jag stod och vattnade blommor i bara linne på jobbet. 

 
Dock visar solens strålar att jag behöver putsa mina fönster i vardagsrummet. Men det får jag försöka orka med i eftermiddag när solen inte ligger på längre. Kanske. Om jag har lust!

Tjejerna kommer hem i eftermiddag. Som jag längtar! Ska duka upp med massa gott och mysigt. För nu har vi semester i två veckor tillsammans. Men Rickard tar tjejerna några eftermiddagar emellanåt när det passar honom och mig. För att vara utan barnen sådär i två veckor är nog inte bra för någon av oss. Jag får ju snällt klara mig en vecka när de åker till Finland, men jag ska sysselsätta mig med annat! 

Nä, nu tror jag solen finns på min uteplats! 
Ha en fin lördag kära läsare!
 

Kommentera här: