Vi förbereder kalas

 
På onsdag fyller min förstfödda tjej 9 år. Tiden går fort. Stora kloka alldeles fantastiska Vilja!

Så idag har vi kalas för våra familjer och för våra vänner. Kalas för skolkompiasr får vänta tills skolan börjar igen.

 
Det blev ju såklart sång på sängen med lite fika. Paketen var för stora att öppna i sängen så hon fick gå ut till vardagsrummet. Mer om de paketen i ett annat inlägg.

Hela förmiddagen har gått åt till att förbereda inför kalaset. Vardagsrummet har förvandlats till ett stort fikarum med plats för 13 kalassugna barn. Som Vilja längtar!

 
Sen så fixade vi till alla godispåsar som gästerna ska få innan de går hem som tack för att de kommit och gratulerat Vilja. Lagom små påsar eftersom det trots allt är söndag och inte godisdag egentligen. Men ibland får man på andra dagar också.

 
Fika ska dukas upp på fat och ställas iordning på bänken i köket. Kaffe ska laddas och saft ska blandas. 
Tänk att jag älskar att ha kalas här hemma. Tur att jag får ha tre barnkalas om sensommaren/hösten. Lyx!

 
Vilja hjälpte till med tårtan i år. Hon ville ha färgglatt så det blev en enkel gräddtårta med jordgubbsylt och jordgubbar toppat med strössel. Som hon är nöjd över att fått hjälpa till. Och hon är ju den som är först med att smaka den också. Så vi hoppas att den är god!


 
Nu ska vi fixa med det sista. Första omgången gäster kommer om en timme. Tjejerna är redo, klädda med klänningar och röjer till musik så länge! Vilken perfekt dag!

Jag tankar energi idag. Det lovar jag er!
 

Kommentera här: