Anledningen till att andas

 
Dessa tjejer får mig att orka vidare.

Det är inte en rak väg jag vandrar på just nu. Och den är dessutom taggig. Det gör ont. 
Och vissa saker gör ondare än jag trodde. Det tog hårdare. 
Utlämnad på något vis. Det är svårt att förklara.



Jag vänder blicken mot mina barn. Som i skrivande stund sitter i soffan och varvar ner. De ser så fridfulla ut. Jag döljer den panik jag har inom mig. Jag njuter av deras samtal med varandra. Lyssnar och ler. De diskuterar vem som fortfarande har blötast hår efter duschen. Att filmen på Disney Channel kanske inte är så bra, men att de ska titta på den i alla fall. För de får ju vara vakna tills den är slut, tror de. Jag har ingen större koll på när den är slut. Men det är fritids och förskola som gäller imorgon. Tidigt. Vi hänger på låset redan 06.15. 
3 veckor kvar till sommarlov och semester. 

De är anledningen till att andas just nu.
Tillsammans går vi framåt. Steg för steg, bit för bit.


 
1 Days by Johanna:

skriven

Fina flickor <3

Ja hans texter är fina, men han skulle haft någon annan som sjöng dem haha

Svar: Tack <3
Marie

Kommentera här: