Att vakna innan klockan

Somnade strax innan 22 igårkväll. Jag var trött efter en arbetsdag i solen. Tror både armarna och ansiktet fick sig en dos av full sol igår. Det är ju i och för sig härligt att jobba ute när det är soligt, men idag är det grått och SMHI-appen säger att det ska regna här hemma mellan 06-07. Inte så mycket som tur är!

Jag vaknade innan klockan ringde. Vände på mig och upptäckte att minin hade smugit sig in till mig under natten. 


Även om det är riktigt mysigt att ha någon i sängen, så är det egentligen inte okej att hon kommer in till mig om nätterna. För både hon och jag ska ju vänja oss vid att sova ensamma. Men ja, någon natt här och där är ju helt okej. Hon sov vidare när jag klev upp.

Jag sitter och dricker mitt kaffe i det lugna här i vardagsrummet. Men det är snart dags att väcka mina små liv och göra oss redo för den nästsista arbetsdagen innan vi går på semester. 

Jag hoppas att ni får er en härlig torsdag. Jag ska göra så gott jag kan på jobbet idag. Mer än så gör jag inte!
 
1 Bea:

skriven

Ibland är "mer än så" det mesta man förmår - och det är okej! Jag tycker du gör ett bra jobb, så gott du kan med den ork som finns. Mer än så kan man ju egentligen inte göra.
Andas in, sucka ut. Drick kaffe och le då och då.
För även om det är tufft, så behöver man ett leende då och då <3 Även från sina egna läppar :)
Kramar till dig inför stundande semestern <2

Svar: Nu är det semester! Har gjort så gott jag kunnat fram tills nu och sen tar jag nya tag :)
Marie

2 M K:

skriven

Ja det där med att vänja sig att sova själv. Det var jobbigt. Hur många nätter drömde jag inte att jag kände honom gå o lägga sig på sin sida. Bara för att vakna upp och upptäcka att jag var själv. Känslan att ha nån bredvid sig fast det inte är så ...

Svar: Är ändå ganska tacksam över att minsta kommer in till mig ibland, även om jag måste lära mig att sova själv och hon måste också lära sig att sova kvar i sin säng. Hon blir ju trots allt 6 år i höst :)
Marie

Kommentera här: