De kommer alltid hem

Just nu känns det som om Jonas Blue's låt Mama går på repeat här hemma. Kanske bara för att refrängen är så himla slående mot min värld just nu.

Hey, mama, don't stress your mind
We coming home tonight
Hey, mama, we gonna be alright
Dry those eyes
We'll be back in the morning when the sun starts to rise
So mama, don't stress your mind
So mama, don't stress your mind

För det är just det som de gör. De kommer alltid hem. Även om det nu bara var att Rickard hämtade dem efter fritids/förskolan för att vara med dem på träningen. Så känns det ändå lite tomt på något vis. Att något saknas inom mig. För allt jag vill är ju att de kommer hem igen. Så jag känner mig stressad. Gråter faktiskt när jag är ensam utan dem, om jag inte sysselsätter mig med något. Jag är inte komplett utan dem.

 
Sista sommarträningen för tjejerna idag innan välförtjänt sommarlov från både skola/förskola och fritidsaktiviteter börjar. Sen ska vi bara lata oss och njuta av dagarna som de kommer. Isen är tillbaka vecka 33 då Vilja går ut på hockeyvecka. Men redan söndag vecka 32 (har jag för mig) hoppas de på att kunna ha open-ice för barnen att testa sin utrustning och så vidare. Får väl se hur mycket som är för litet då för tjejerna (ingen risk för Ninja dock.)

Imorgon får jag en eftermiddag med tjejerna innan de tar pappa-dygn mellan fredag och lördag. De kommer lagom hem efter maten på lördag sen. Så är i alla fall planen. 

Hur som. De kommer alltid hem ♥
 
1 Days by Johanna:

skriven

Förstår du saknar dem när de inte är hemma. Tror det är något du tids nog måste vänja dig vid, men det kommer ta tid och vänjer sig gör man nog aldrig :(

Hade inte hört låten du referar till men lyssnar nu, jätte fin <3

Sambon hjälpte mig med ikonen, så nu är det biten i alla fall avklarad, så nu skall jag sätta tänderna i den andra biten. Hojtar till när jag fått rätt på det så hjälper jag dig med :)


Svar: Efter semestern blir det mer ordning med varannan vecka. Det blir ju tungt såklart men barnen har du rätten till båda föräldrarna lika mycket. Så det ska funka även för mig.
Låter toppen det! Lycka till!
Marie

Kommentera här: