En perfekt måndagseftermiddag

Arbetsdagen kan vi glömma känner jag. Inte ens värt att dra upp..

Så jag hämtade hem mina tjejer när jag slutade klockan fyra.
Ninja på förskolan, Meja på fritids och Vilja hos sin kompis som hon följde med hem efter lunchen idag. Hon hade haft det riktigt bra, så hon var mer än nöjd när vi kom hem.

Väl hemma började jag med middagen. Sötpotatis i ugnen, stekt fläskfilé och hemmagjord tzatziki. Tjejerna åt med god aptit, så det blev knappt någon matlåda itll mig. Men det som blev över får snällt räcka. Jag har ju trots allt lite jordgubbar kvar i kylen på jobbet.

Efter alla bestyr, så som disk och tvätt, så överraskade jag tjejerna genom att åka till Roxnäs för lite eftermiddagsbad. Som de blev nöjda!

 
Ninja va dock lite feg i början, men allt eftersom tog hon sig längre ut. Till slut hoppade hon glatt från bryggan utan några problem. Meja och Vilja var mer än nöjda över att de faktiskt kunde hoppa från bryggan längst ut, för det nådde minsann botten. Vilja kan ju simma, Meja tar sig framåt skapligt i alla fall, men fötterna har förmåga att hamna i botten efter en stund.

 
Ninja passade på att njuta lite mellanåt. För det kom två andra tjejer från Vilja och Mejas fritids så då kände sig Ninja lite utanför. Då kan man alltid sitta bredvid mamma och mysa lite extra.

Sen tog vi oss till Netto, som hade billig glass denna vecka. Delade upp glassen i skålar så åt tjejerna så gott på vår uteplats. Solen värmde länge och väl, men nu börjar de gråa molnen att komma in. Förmodligen med regn. Enbart för att jag varit duktig och vattnat mina blommor.

Läste en saga för tjejerna och nu sover de så snällt. Får se om Ninja smyger sin in till mig eller om hon håller sig i sin säng i natt. Imorgon får hon sova hos mig igen.

Jag ska ta tag i disken igen så maskinen är tom inför imorgon. Ska dessutom vika det som blivit torktumlat. Sen ska jag nog krypa ner i soffan och läsa min bok som kom hem för två veckor sen, som jag inte hunnit påbörja ännu. En lugn måndagskväll helt enkelt!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Låter som en härlig måndag!

Hade vi bott närmre varandra hade du gärna fått lite rabarber av mig <3

2 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Tack för du kikade in i min blogg med din starka kommentar. ♡ Folk glömmer bort det där med astma, okunskap gör att man bara tror att det bara handlar om att man får ett astmaanfall men det handlar ju också som du skriver om minskad lungkapacitet och för ett barn är det jättejobbigt. För en vuxen är det lättare att "ta hand om" en man är fortfarande lite tröttare än någon annan med full lungkapacitet. Hoppas du har en fin dag och krama om din tös! ♡

3 Vicki:

skriven

Har ni nära till denna sjö? Hur varmt har ni i vattnet?

Vicki

Svar: Vi har ungefär 4 kilometer till Mälaren, som detta är. Skulle tippa på att det kanske var runt 18 grader i vattnet. Mina tjejer älskar att bada, även fast det är kallt :)
Marie

Kommentera här: