När man blir komplett

"Ha vännerna nära dig nu och du ska orka mycket mera"
Det är något som stämmer. Igår kom min kompis Carro hem till mig, tillsammans med sin hund Link. Med sig hade hon lite goda drycker som vi delade på ute på altanen i den strålande solen. Det blev tillslut lite för varmt så vi gick in i istället. Men så skönt det var att ha henne hos mig. Prata om allt mellan himmel och jord. Det är något vi måste göra om väldigt snart var vi överens om när hon gick hem för kvällen. Själv stupade jag i säng eftersom min sömn varit väldigt dåligt. Och sömn behövde jag tydligen, då jag somnade väldigt tidigt (minns inte riktigt tiden) och sen sov jag utan att vakna till klockan 8. Jag kände mig väldigt utvilad när jag vaknade.

Så då passade jag på att utnyttja min energi och begav mig ut på en cykeltur. 9.70 km på 30:40 minuter gjorde mig riktigt nöjd. Förutom att jag hade gärna fortsatt till 10 km men jag höll på att kräkas i sista backen här hemma så jag orkade faktiskt inte fortsätta. På't igen nästa gång!


Man blir komplett när pappahelgen slutar och man drar av ett par timmar på nöjesfältet på Parken Zoo tillsammans. Nu har ju tjejerna blivit så stora så jag och Rickard kunde sitta på en parkbänk och titta på när tjejerna sprang runt och åkte alla dessa karuseller. Ninja var inte ens suga på radiobilarna idag och medan Vilja och Meja åkta piratfallet så åkte Ninja gungan. Karusellerna är ju bredvid varandra så vi kunde stå mellan och titta på alla. 

 
Nu har jag fått rå om den några timmar ensam. Duschade och redo för en ny vecka. På tisdag hämtar Rickard dem på fritdis/förskolan för en kväll tillsammans med mat och speedway. Men de kommer ju hem och sover så jag har dem resten av veckan också. Midsommarfirande med övernattning och då följer Rickard med. Då får han ju tid med dem också. Så skönt när vi kommer så bra överens! Det underlättar massor känner jag!

Men nu ska jag krypa ner i Ninjas säng och läsa saga. Det önskade hon. Först önskade hon dock att få titta på fotopärmen som jag fått låna från mamma, men det tar vi en annan dag. Jag ska kika på bilderna själv först! 

Önskar er en fin söndagskväll. Hoppas ni inte har allt för mycket söndagsångest. Det räcker med att jag har det så det räcker och blir över (jag som annars aldrig har söndagsångest inför en arbetsvecka..) 
Nu tar vi kväll!
 

Kommentera här: