Off-ice träning för tjejerna

Imorse blev jag påmind om att tjejerna hade träning idag. Ibland är jag mer lost än vanligt. Så Rickard tog fram tjejernas klubbor, som de har när de lirar lite ute. Så de stod redo i hallen till eftermiddagen.

 
Ett snabbt mellanmål innan vi for iväg itll ishallen. Rickard hade uppfattat att träningen skulle börja lite tidigare idag, men så var det inte. Vi var tydligen väldigt tidiga bara för det. Men tjejerna roade sig själva för en stund.

 
 
 
Vilja gjorde en riktigt bra träning idag. Hon gillar nog lite off-ice träning och det tror jag beror på förra årets hockeyvecka då även såna pass låg i schemat varje dag. Ninja fick till ett skapligt pass, förutom den lilla olyckan då Meja slog klubban på hennes smalben. Och Meja då, hon hade en riktigt dålig träning. Hon var nog ganska trött också efter en dag på fritids och så. Men det är bara att ta nya tag på onsdag nästa vecka helt enkelt!

Vilaj är ju anmäld till årets hockeyvecka också eftersom Rickard ska träna den gruppen. Men vi båda kände att Meja och Ninja inte är lite "seriösa" ännu för att kunna delta. Men kanske till nästa år kan Meja vara med. 

Tjejerna tog med sin klubborna hem igen. Rickard köpte teknikbollar åt dem förra året så nu ska de träna här hemma säger de. Men nu sover mina hockeytjejer och jag ska snart göra likaså! 
 
1 Veronica Möller:

skriven

Fina tjejer. :) Kram! ♡

2 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Vad underbart! Ha en fortsatt fin midsommar! 🌻

Kommentera här: