Semestertjej

Nu har jag gått på semester. Eller ja, det gjorde jag tidigare idag. Men fick ändå jobba över lite då vattningen av alla planteringar är ganska så viktiga. Men jag fick gå på semester idag och det behövdes.


(något sliten men lycklig på sätt och vis)

Sista timmen på jobbet ville jag bara bryta ihop när jag insåg att mina kollegor fick sluta den ordinarie tiden (12:50) idag och jag skulle inte riktigt få det. Men ja, man får inte allt här i världen.

Nu tänker jag som bara vila i 2 veckor med barnen. Får se vad vi hittar på. Vi har inga planer då deras stora resa till sommarstugan med deras pappa blir vecka 29. 

Tjejerna började ju därför sitt sommarlov nu. Nu har de sommarlov fram till vecka 34 då skolan början igen. Är tacksam att jag hade lite föräldrapenning kvar på Ninja att ta ut så de kunde bli lite långlediga. Dessutom slapp jag skola in Ninja på fritids innan skolan började, så vecka 34 har jag tagit föräldrapenning halva veckan för att kunna skola in henne då. Det känns riktigt bra faktiskt! Och tjejerna firar starten av sitt sommarlov med natt hos pappan. De kommer hem imorgoneftermiddag igen. Som jag längtar!

Men jag ska unna mig en middag ute med storasyster. Blev lite lagom spontat bestämt alldeles nyss!

Jag hoppas att ni får er en trevlig fredagskväll!
 
1 Annelie:

skriven

Härligt med semester,, bara hoppas på FINT väder med sol & värme någon gång, jag blir lite rädd vi är snuvade på den varan denna sommar. Eller så kommer den veckorna 29, 30 & 31 då maken har semester.. ;-)

Ha dä gött.. // Annelie

Svar: Peppar peppar, så skiner solen riktigt bra idag. Tvätten hänger ute och jag ska strax bege mig ut på min altan och njuta av strålarna :)
Marie

Kommentera här: