Utmattad

Igår somnade jag utmattad. Kroppen sa ifrån direkt efter att tjejerna gått och lagt sig halv åtta. Jag orkade inte mycket mer då. Så redan 20.16 sov jag och vaknade faktiskt när klockan ringde 05.15. Så sömnen var kanske välbehövd.

Jag som har svårt att sova själv, då jag inte gjort det på flera år egentligen. Men kroppen säger sakta men säkert ifrån. Både kropp och knopp är så trötta och utmattade just nu. Men jag kämpar för tjejernas skull!

Som tur är så smög Ninja in till mig under sena kvällen igår och jag lät henne fortsätta sova bredvid mig.

 
Jag fick vakna med henne. Eller hon låg ju där och sov. Ser nästan ut som hon ler åt något. Jag smög upp och gjorde i ordning kaffet och satte i linser för dagen. Då märkte jag hur vaknade till i sängen och jag kunde få lyfta upp henne och krama henne hur länge som helst.

Nu är det bara VIlja som ligger i sängen ännu. De andra har redan borstat tänderna och klätt på sig. Själv ska jag bara platta håret och packa min matpåse så ska vi snart börja bege oss till fritids och förskolan. 

Jobbar halv dag idag, för i eftermiddag ska jag iväg på möte med min chef. Det är ju både skrämmande och skönt!

Kvällen nalkas också möte. Då årsmöte med hockeyklubben i ishallen. Så mamma kommer hit och vaktar tjejerna då Rickard också ska på mötet. Så honom möter jag upp där.

Ha en fin måndag kärs läsare! Här hemma är det grått och regnit. Får hoppas det klarnar upp och att min dag också blir bra!
 

Kommentera här: