Pyssel i verkstan

Det bästa med mina kollegor på jobbet är att de är väldigt omtänksamma mot mig. Ger mig uppgifter som jag klarar av utan att vara till något större besvär för varken dem eller mig. Idag fick jag uppgiften att grundmåla lite ramar. För min kollega hade annat för sig denna morgon. Så jag kavlade upp ärmarna och började måla.

 

12 ramar grundmålade jag idag. Både fram och baksida hann jag med innan jag gick hem. Imorgon ska jag lägga första lagret med färg på dem också. Det tar sin lilla tid för mig att måla, men det blir bra ändå och jag är sysselsatt under min arbetstid. 

Idag åkte jag och kollegan dessutom iväg på ärenden. Handlade lite både åt det ena och det andra som vi pysslar med i verkstan. Så nog har jag varit sysslosatt idag allt. 

Jag åkte hem och hann lagom starta en tvättmaskin innan det var dags att möta upp min vän för en lunch. Idag unnade jag mig en kebabtallrik faktiskt. Har känt ett sug efter det ett tag nu. Valde dock en barnportion då jag inte äter en fullstor portion. Men det var skönt och behövligt att träffa henne en stund idag. 

Nu är jag hemma igen och varvar ner lite. Dricker en kopp kaffe och bara är.
Tjejerna ska hämtas klockan tre och bilen ska tankas upp. Det är hockeyonsdag och det är bortamatch mot Tumba. Vi åker när maken kommit hem från jobbet.

Men nu blir det ryggläge i soffan för en stund!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Härligt med bra kollegor det gör så mycket! :)

Hoppas Hockeyn går bra!

Förstår det kommer kännas när den minsta lämnar förskolan efter ni varit där i så många år :)

Kommentera här: