Avslutning med hockeytjejerna

Tidigare fick tjejerna fylla i en omröstning om vad de ville göra som avslutning med hockeytjejerna. Vi föräldrar och tränarna hade under ett möte tagit upp lite olika aktiviteter som tjejerna sen fick välja på. Slutresultatet blev Yoump i Västerås. Så idag var det dags. Familjen packade in sig i bilen och for iväg till ishallen för samling!

 
Väl framme på yoump så försvann ju tjejerna överallt. Det var bra svårt att hålla koll på alla tre samtidigt, men tjejerna är ganske duktiga på att hålla koll på oss föräldrar istället, och det är jag väldigt glad för. Vi kunde ju trots allt prata med föräldrar och samtidigt se över alla barn från laget.

 
Ninja, som är så jäkla smidig ändå var rolig att titta på. Hon var inte stilla alls.

 
Meja körde så gott hon kunde. Men sen kom hon och drog mig i tröjan och bad mig hämta hennes astmamedicin i bilen, då hon glömde den i jackfickan. Hennes andning var bra ansträngd men hon skulle hoppa vidare ändå. 

 
Vilja var ju där för andra gången så hon hade sin vana inne. Hon vågade dessutom på att hoppa från den högre avsatsen till slut. Det är ju roligt när de vågar lite till.

 
En timmes hoppning på trampoliner tar ut sin rätt. Tjejerna var riktigt trötta och röda om kinderna när slutsignalen gick och vi sa hej då till alla våra vänner. 

 
Det var en riktigt rolig avslutning för tjejerna. Men samtidigt så blir det lite av en uppvärmning också då sommarträningen drar igång på onsdag. Då är det ju barmark som gäller, men tränas så roligt de bara kan. Även jag tänkte försöka vara ombytt och redo att köra lite grann jag också. Kan ju behöva värmas upp inför den kommande säsongen också.

Vi rundade av med lunch på IKEA. När vi väl kom hem så stupade jag i soffan för en stund. Välbehövligt!
Nu tar vi kväll och laddar om för arbetsvecka. 
 
1 CARRO:

skriven

Sv: Jaa, segelbåt är galet mysigt! Min pappa köpte båt när jag och min syster var små (jag var väl i 9-årsåldern och min syster två år yngre). Vi fick gå på seglarläger varje sommar under några år. Jag tävlingsseglade jolle under en period innan jag blev sjuk. Nu har vi tagit över gamla båten och hobbyseglar mest med vänner. Segling ger verkligen ro i själen, och Stockholms skärgård är fantastiskt vacker. Det kan vara min favoritplats på jorden.

2 Vicki:

skriven

Så lika dina tjejer är varandra.

Vicki

Svar: Tack! Själv tycker jag att de är så olika varandra :)
Marie

Kommentera här: