Gräsänka

Det här med att vara gräsänka är egentligen inget för mig. Att sova ensam är så extremt svårt för mig. 
Tur att det bara handlade om en natt. För i eftermiddag är han hemma igen.

Jag låg länge och väl vaken igårkväll. Skulle somna tidigt eftersom jag måste fixa tjejerna ensam innan vi ska hänga på låset på både skolan och förskolan 06:15 men jag hade svårt att somna.
Till slut hämtade jag in Ninja till våran säng. Hon sov annars så himla gott i sin säng så ville egentligen inte störa hennes sömn. Men som tur va så vaknade hon inte till när jag bar henne och jag kunde släcka lampan och krypa närmre henne.

 
Jag fick vakna med henne bredvid mig. Mysigt att ligga nära och lukta på hennes nyduschade hår. Höra hennes små andetag innan klockan ens ringde. 

Våran morgon har ändå flytit på riktigt bra. Tjejerna är påklädda och håret borstade så nu tar de lite lugnt framför tv.n en stund. Sen tar vi oss iväg. Jag hinner ju tyvärr inte ner till jobbet till 06.25 men det gör inget, vi har morgonmöte i stan klockan 07.00 så jag hinner dit istället.

Jag önskar er alla en riktigt fin fredag! 
 

Kommentera här: